Samburi de caise – un aliment deosebit

Cand vorbim de samburi de caise, ne gandim la un subiect deosebit de controversat. Unii spun ca nu este bine sa consumi samburii de la fructe, in special de la mere sau caise, ori de la pere. Motivul este unul halucinant, si anume faptul ca samburii de mere, pere, caise si ai altor fructe contin acid prusic (adica cianura de hidrogen, aceasta fiind diferita de cianura de potasiu, cunoscuta otrava), toxicitatea fiind mare si periculoasa, mai ales cand sunt sparti si intra in contact cu apa, deci si in timp ce ii mestecam. Totusi, studii recente arata ca samburii de caise aduc beneficii reale asupra sanatatii si cele mai importante dintre acestea sunt faptul ca previn imbatranirea timpurie a tenului si ajuta foarte mult memoria.

Cu siguranta multi dintre noi cunoastem miraculoasele creme sau geluri gomaj pentru fata cu extract din samburi de caise. Daca le-ati folosit macar o data, atunci ati observat ce ten fin lasa in urma si ce piele catifelata aveti in urma utilizarii constante. Un alt aspect foarte important dat de consumul samburilor de caise este faptul ca ajuta la cresterea imunitatii si ajuta corpul sa lupte cu astmul sau cu tuberculoza si chiar cu bronsita. Exista fel si fel de cure cu samburi de caise si consumul caiselor cat si a samburilor este recomandat si in cazul bolilor severe de plamani. Caisele au proprietati antiinflamatoare, imunostimulatoare si antioxidante.

Multe studii au aratat ca un consum ridicat de samburi de caise poate ajuta la prevenirea cancerului si chiar la combaterea sa. Ei bine, in acest sens avem ca sprijin si descoperirile referitoare la triburile din Himalaya, triburile numite Hunza, unde nu s-a întalnit nici un caz de cancer, oamenii de aici fiind mari consumatori de caise, samburi de caise, legume proaspete cat si de cereale nedecorticate.

FacebookGoogle+Twitter

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>