Ce sunt amortizoarele si ce urmari are uzarea lor sau alegerea gresita?

Nu mai e un secret pentru nimeni ca drumurile din Romania sunt proaste si situatia nu se va schimba prea curand. Cele care au de suferit cel mai mult de pe urma acestor probleme reale ale carosabilului sunt cauciucurile si amortizoarele. Cauciucurile se uzeaza mai rapid, amortizoarele ajung sa nu isi mai poata face treaba si trebuie inlocuite. Un amortizor vw nu face altceva decat amortizeaza oscilatiile arcului in momentul in care roata masinii da de o denivelare sau de o groapa.

Cum arcurile mentin permanent contactul anvelopelor cu suprafata de rulare si absorb socurile, amortizoarelor le revine sarcina de a le prelua si a le „disipa” pentru a nu ajunge la alte piese vitale si a crea un disconfort in timpul condusului. Cand un amortizor vw este uzat arcurile nu se intorc la pozitia initiala direct, ci oscileaza in jurul pozitiei pana la stabilizare. La traversarea denivelarilor amortizoarele se misca in sus si in jos, manevrabilitatea masinii nu mai este atat de buna. Amortizarea imediata implica si o rata de transfer de mase mai buna, amortizarea mai lenta, cu doua trei oscilatii permise, are o rata de transfer mai slaba, dar confortul e mult mai bun, cu toate ca manevrabilitatea are de suferit. Aderenta este si ea afectata, miscarile pe verticala ale masinii nu se mai finalizeaza rapid, masina are tendinta sa patineze. Nu este bine nici daca amortizorul e prea rigid, intrucat rolul lui ajunge sa fie neglijat, amortizarea socurilor fiind redusa.

Rigiditatea amortizorului determina un transfer de mase realizat mai rapid, masina raspunde si ea rapid la schimbarile de directie, transferul ajunge sa fie prea rapid pentru sofer. La viraje soferii sunt obligati sa poata percepe clar transferul de mase treptat si sa poata simti anvelopele si aderenta lor. Suprasolicitarea tractiunii este cel mai mare pericol al cumpararii de amortizoare prea rigide, ajungandu-se la derapaje nedorite in trafic.

FacebookGoogle+Twitter

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>