Camionul ideal – Benzina versus motorina

Motoarele diesel existente in urma cu cinci sau zece ani nu ofereau experiente dintre cele mai placate: erau zgomotoase, vibrau, aveau emisii foarte poluante si miros puternic, si aveau costuri de productie mai mari decat concurentele lor, camioanele pe benzina.

Gama de camioane diesel de astazi este cu mult evoluata si ofera experiente de drum mult mai placute. Cu toate acestea, inca sunt diferente importante intre cele doua variante de camioane si este important sa cunoastem avantajele si dezavantajele fiecareia dintre acestea.

Putere/Cuplu

In general motoarele pe benzina ofera mai multi cai putere, in timp ce motoarele diesel produc un cuplu mai mare. Daca va doriti sa accelerati imediat si puternic cu un camion neincarcat, daca folositi camionul doar prin oras si aveti nevoie de porniri rapide de pe loc si nu aveti de transportat o remorca sau incarcaturi mari, aveti nevoie de un motor pe bezina. Insa, daca aveti nevoie de forta bruta si de capacitate mare de tractare, va trebuie fara doar si poate un diesel. Avantajul motoarelor diesel este ideal atunci cand aveti de transportat incarcaturi mari.

Economie de combustibil

Motorina are o densitate mai mare decat cea a benzinei. Pentru a ajunge la performante egale, va fi nevoie de o cantitate mai mare de benzina decat cantitatea de motorina folosita de un motor diesel, ceea ce face ca motoarele diesel sa fie mai eficiente din punct de vedere al consumului. De asemenea, motoarele diesel au pierderi mult mai mici de combustibil.

Costuri initiale

In general majoritatea modelelor de camioane pe benzina sunt mai ieftine decat camioanele diesel, acestea din urma necesitand piese mai complexe, mai puternice si mai scumpe, ceea ce are ca rezultat cresterea pretului de achizitie al vehiculului.

Zgomot si vibratie

In ciuda imbunatatirilor extrem de importante aduse in ultimii zece ani in ceea ce priveste izolarea si tehnologia de reducere a zgomotului motorului diesel, camioanele diesel inca sunt mai zgomotoase si produc vibratii mai puternice decat cele pe benzina. Diferenta cea mai mare poate fi observata in perioade de repaus, in timp ce la viteze mari, diferentele intre ele sunt mai mici. De asemenea, tot motoarele pe benzina sunt castigatoare si la capitolul emisii poluante si mirosuri.

Intretinere

Daca vorbim despre intretinerea pe termen scurt, castigatoare sunt camioanele pe benzina, insa si mai eficiente sunt motoarele moderne pe gaz. In ceea ce priveste intretinerea pe termen lung si durabilitatea, avantajate sunt camioanele diesel, care desi au un cost initial mai mare compenseaza la capitolul rezistenta.

FacebookGoogle+Twitter
Tags: